Course Content
Velkommen
0/1
Start
Denne blok indeholder det fundamentale jeg mener du bør vide når du gerne vil ændre din livsstil, samt udvikle dig som person. Her finder du også informationen om hvordan True North fællesskabet fungerer, samt den generelle information om Telegram, Zoom og Train Heroic.
0/6
Vejrtrækning
Livets kilde… … vejrtrækning. Uden det, så er det lige meget, hvordan god din kost, træning, mentale styrke eller krop er.
0/4
True North 57° 9° – Keep it simple!
About Lesson

Breath Number

Det første jeg stiftede bekendtskab med, omkring vejrtrækning, var CO2 tolerance. Her øves kroppen i at tolerere ophobningen af CO2.

Jeg bruger app’en “iBreathe – Relax and Breathe” (iOS)

Her bruger jeg denne protokol:

Ind: 5 sekunder

  • ind igennem næsen og fokusér på først at fylde det nederste af maven, derefter op i brystet og sidst helt op i hovedet

Ud: X sekunder

  • Pust stille og roligt ud. Du bestemmer selv om det er gennem næsen eller munden. Uanset, så pust gerne ud med en lille smule lyd på, så du har naturligt “modstand”.

Hold: X sekunder

  • Hold vejret. Forsøg at mærke din puls. 

Denne protokol gentages 10 gange. Start med at lave øvelser med fx. 5 – 5 – 5, for at få fornemmelsen af øvelsen.

Herefter øger du tiden på “X”, hvor inhaleringen forbliver på 5 sekunder, uanset hvad “X” øges til.

“Ud” og “Hold” skal altid være samme antal sekunder.

“X” er det der kaldes dit “Breath number”

TIP: Brug 2-3 runder, som opvarmning før du starter dine 10 runder

Du skal ikke presse dig så langt at du bliver dårlig. 

Post gerne dit Breath number på Telegram gruppen

God fornøjelse

Torben

Exercise Files
No Attachment Found
No Attachment Found