Course Content
Velkommen
0/1
Start
Denne blok indeholder det fundamentale jeg mener du bør vide når du gerne vil ændre din livsstil, samt udvikle dig som person. Her finder du også informationen om hvordan True North fællesskabet fungerer, samt den generelle information om Telegram, Zoom og Train Heroic.
0/6
Vejrtrækning
Livets kilde… … vejrtrækning. Uden det, så er det lige meget, hvordan god din kost, træning, mentale styrke eller krop er.
0/4
True North 57° 9° – Keep it simple!
About Lesson

Drik vand

Sidst talte vi om at tracke kalorier, samt at arbejde med badevægten, som et værktøj. Step 2 handler om at øge mængden af vand du drikker. Så snart spørgsmålet om “drikker du nok vand”, bliver stillet, så svares der prompte “nej”.

Men ved du egentligt hvad du siger nej til, og hvor meget du drikker? Generelt anbefales det at kvinder drikker ca. 1,5-2 L vand pr. dag og mænd 2-2,5 L vand pr. dag. Det er selvfølgelig individuelt, og afhænger af fødevareindtag, aktivitetsniveau osv., men det er rigtigt godt udgangspunkt. Vores krop er ca. 60% vand, og væske er en essentiel faktor for at vores krop fungerer optimalt.

Farven på din urin, giver dig en god indikation på hvor hydreret du er. Målet er at være i den øverste rubrik.

Det handler om at gøre tingene så simple som muligt, så derfor skærer jeg over en kam og inkluderer alle væsker i det lille regnskab. Rigtigt eller forkert? Det kommer nok an på hvem du spørger, men det hele handler ikke om perfektion, men progression!

For at kunne implementere en ændring i dit liv, så kræver det at det er konkret!

Vi har ønsket om at få mere vand/væske fordelt over dagen. For at gøre det let, så starter vi det sted, det er lettest og faktisk også med relevant – om morgenen!

Du har sovet hele natten, gerne 7-9 timer, hvilket gør at du højst sandsynligt har fastet i 9-10 timer. Du har svedt i løbet af natten og fastet, hvilket efterlader din krop lettere dehydreret. Derfor er det fordelagtigt at tilføje væske som det første om morgenen. Du kan optage ca. 200-250 ml i kvarteret, så et almindeligt glas er helt perfekt (ca. 220 ml).

Lad det være en morgenrutine, som giver dig fornyet energi og samtidig kan du sætte første flueben, som det første på dagen, på vejen til en sundere livsstil!

Ydermere kan det være fordelagtigt at starte dine måltider med et glas vand. Det vil give dig en øget mæthed, og samtidig sikre dig 3-5 glas vand i løbet af dagen, hvilket bliver til 600 – 1000 ml pr dag.

Opsummering:

  1. Hold dig hydreret! Drik gerne mellem 2 – 2,5 L vand om dagen. Tilføj yderligere ved øget aktivitet.
  2. Start din dag, og gerne hvert måltid, med et glas vand!

God fornøjelse
Torben Keller

Exercise Files
No Attachment Found
No Attachment Found