Course Content
Velkommen
0/1
Start
Denne blok indeholder det fundamentale jeg mener du bør vide når du gerne vil ændre din livsstil, samt udvikle dig som person. Her finder du også informationen om hvordan True North fællesskabet fungerer, samt den generelle information om Telegram, Zoom og Train Heroic.
0/6
Vejrtrækning
Livets kilde… … vejrtrækning. Uden det, så er det lige meget, hvordan god din kost, træning, mentale styrke eller krop er.
0/4
True North 57° 9° – Keep it simple!
About Lesson

Håndtér din stress med 1:2 teknikken

1:2 teknikken er en super god måde at fokusere, og skabe lidt ro på.

Det er en af de mest simple vejrtrækningsøvelser, og derfor er det også en af dem jeg anvender allermest.

1:2 teknikken stimulerer det parasympatiske nervesystem (hvile og restitution).

Her er hvordan jeg bruger det.

  • Læg dig fladt på ryggen, eller sæt dig i en afslappet position
  • Træk vejret ind ad næsen4 sekunder
  • Pust ud, med let modstand, gennem munden på dobbelt så lang tid, altså 8 sekunder
  • Hold denne teknik i ca. 25 vejrtrækninger

For mig er det også min “go-to”, hvis jeg vågner om natten og ikke føler at jeg kan falde i søvn igen.

At fokusere på min vejrtrækning og tælle de 25 vejrtrækninger (så langt er jeg aldrig nået) sætter min tankevirksomhed i stå og lader min krop, og hjerne, slappe af.

God fornøjelse

Torben Keller

Exercise Files
No Attachment Found
No Attachment Found