Course Content
Velkommen
0/1
Start
Denne blok indeholder det fundamentale jeg mener du bør vide når du gerne vil ændre din livsstil, samt udvikle dig som person. Her finder du også informationen om hvordan True North fællesskabet fungerer, samt den generelle information om Telegram, Zoom og Train Heroic.
0/6
Vejrtrækning
Livets kilde… … vejrtrækning. Uden det, så er det lige meget, hvordan god din kost, træning, mentale styrke eller krop er.
0/4
True North 57° 9° – Keep it simple!
About Lesson

Styrk din hjerne!

Din hjerne er ikke statisk, men udvikler sig, i takt med at du udfordrer den!
Verden i dag, hvor du optager video af koncerter og oplevelser gør at du simpelthen ikke træner din hjerne til at være opmærksom og huske, fornemme og mærke det. Hjernen ved at du ikke behøver at huske det, da det ligger på telefonen!
Desværre er oplevelsen ikke den samme igennem en telefon ….
Når du ser klippet på telefonen kan du ikke mærke stemningen, atmosfæren eller høre det, som det i virkeligheden var – det er simpelthen noget andet at huske tilbage, hvis du reelt var tilstede og opmærksom!
Alt ny teknologi er med til at degradere din hjerne, ved at automatisere og øge tempoet, hvorpå du skaffer viden og svar!
Derfor kan disse udfordringer være særdeles svære, da det kræver en enorm opmærksomhed og koncentration i kortere eller længere tid!
Del gerne hvilken udfordring du har valgt, samt hvordan det går, i Telegram gruppen.

#1 – 24 timer uden at klage!

Ben Patrick, som er en af mine store inspirationskilder, har flere gange postet på denne udfordring på de sociale medier, samt i ATG For Coaches gruppen!

“Don’t complain for 24 hours!”

At være opmærksom på hvor ofte du klager over et eller andet, bevidst eller ubevidst, er vigtigt for at kunne ændre på det.
I relation dertil har Ben Patrick reglen – Don’t debate, create!
Altså skal du arbejde hen i mod en hverdag, hvor du ikke brokker eller bebrejder, men inspirerer og løfter!
Det betyder også at du fylder din hverdag med positivitet og glæde, frem for negativitet og brok!

#2 – Lær at jonglere

Keegan Smith, en mentor og stor inspiration, udfordrede mig og ATG For Coaches gruppen til at lære at jonglere.
Det er svært, men giver ret hurtigt fremgang.
Du kan starte med at jonglere med 2 bolde i én hånd, for at få fornemmelsen for hvordan du skifter.
Dernæst er det 3 bolde, hvor du skifter hånd hver gang, altså en bold hele tiden er i luften.
Ulig antal bolde – boldene skifter hånd
Lige antal bolde – boldene skifter ikke hånd
Jeg er langt fra ekspert, men satte mig et mål i November 2021, om at jeg skulle kunne lave 20 gentagelse, hvilket jeg nåede.
I December var målet 50, som jeg nåede allerede 11.12.2021.
Jonglering øger din koncentrationsevne, samt hånd og øje koordinationen.
Sæt 5-10 min af dagligt, så vil i løbet af 1-2 uger se enorme resultater.
Hvornår rammer du +20 gentagelser med 3, 4 eller 5 bolde?

#3 – Lær et nyt sprog

Hvilket sprog har du drømt at kunne?

At lære et nyt sprog og kunne føre en samtale, hvad end det er med hjælp fra fagter, så er det en fantastisk følelse. Det der før var volapyk, giver nu pludselig mere mening.

Det handler ikke om at mestre, men processen fra 0 til 1!

God fornøjelse

Torben Keller

Exercise Files
No Attachment Found
No Attachment Found