Det er et faktum, hvis… der er nemlig et hvis…

For at din krop udvikler sigm kræver det at du gradvis øger udfordringen! Det kan være enten være via øget volumen i form af tid, frekvens, gentagelser og/eller intensitet, hastighed, øget bevægudslag eller belastning.

Så jeg er helt enig i at den bedste motion er den der bliver lavet, men vi må ikke glemme at den motion over tid skal indebære gradvis øget udfordring, for at forblive den “bedste”.

Jeg har lavet denne pyramide, som viser hierarkiet.

Den bedste træning er den der bliver lavet!

Et super nørdet styrke- eller løbeprogram, vil derfor ikke hjælpe dig, hvis ikke det er den form for træning du har lyst til eller bliver glad af!

Hvis du elsker at træne på hold, så vil det hjælpe dig med det vigtigste – at du rent faktisk kommer afsted og træner.

Næste step, er ikke så vigtigt i starten, men så snart du er ovre “start effekten”, så ville du stille og roligt forbedre dig, og dermed øge din effektivitet og sænke energiforbruget.

Det er her det er nødvendigt med gradvist øget udfordring, hvis du skal opretholde samme energiforbrug.

Det betyder at du, på holdene, gradvist skal øge den udfordring din krop bliver udsat for.

Det sker via at lave flere gentagelser, løfte tungere, være hurtigere eller træne i længere tid.

Formår du ikke at øge udfordringen, vil du ikke længere stimulere din krops behov for tilpasning.

Når det er sagt, så er fysisk aktivitet, på lav intensitet, en super effektiv måde at restituere og skabe mentalt ro og overskud.

Så der er tid og plads til det hele, men ofte er det den gradvis øgede udfordring, som mangler.

Konklusion:

Den bedste træning er den som bliver lavet, hvis…. udfordringen gradvist øges over tid.

Er du klar til at starte din nye livsstil?

Som en del af True North 579, bliver du en del af et fællesskab af Spejdere, som vægter åbenhed, hjælpsomhed og integritet højt!


Tilmeld dig True North 579 nyhedsbrevet!

* indicates required